Motoryzacja » Ekskluzywne samochody

Co jest miarą ekskluzywności danej marki samochodów? Przede wszystkim segment, do jakiego należą poszczególne modele marki.

Jednak wielu producentów
produkuje auta z wielu segmentów, więc jak tu porównać limuzynę klasy średniej z małym miejskim autem? Można by rzec, że

małe auta są produkowane z myślą
o "masach", wyższe segmenty można uznać za bardziej prestiżowe. Przyjmijmy zatem następujące kryterium: analizujemy modele

danej marki w segmentach od A do G
i przyporządkowujemy im kolejno liczbę punktów od 1 do 7 (im wyższy segment, tym więcej punktów, zatem większa

ekskluzywność modelu), następnie sumę punktów
podzielimy przez ilość segmentów, w których dana marka występuje i tak oto otrzymamy ranking ekskluzywności marki. Należy

dodać, że oceniamy tylko samochody
osobowe, suvy, busy itp nie podlegają temu rankingowi (tak samo jak ciężarówki).





* 2.0 - Suzuki - A (Alto), B (Ignis), C (Liana) czyli 1+2+3/3


* 2.5 - Dacia - B (Logan), C (Logan Kombi) czyli 2+3/2


* 2.5 - Fiat - A (500), B (Punto), C (Linea), D (Croma) czyli 1+2+3+4/4


* 2.5 - Opel - A (Aquila), B (Corsa), C (Astra), D (Insignia) czyli 1+2+3+4/4


* 3.0 - Citroen - A (C1), B (C3), C (C4), D (C5), E (C6) czyli 1+2+3+4+5/5


* 3.0 - Ford - B (Fiesta), C (Focus), D (Mondeo) czyli 2+3+4/3


* 3.0 - Hyundai - A (i10), B (i20), C (i30), D (Sonata), E (Grandeur) czyli 1+2+3+4+5/5


* 3.0 - KIA - A (Picanto), B (Pride), C (Cee'd), D (Magentis), E (Amanti)


* 3.0 - Mazda - B (Mazda 2), C (Mazda 3), D (Mazda 6) czyli 2+3+4/


* 3.0 - Mitsubishi - B (Colt), C (Lancer), D (Galant) czyli 2+3+4/3


* 3.0 - Peugeot - A (107), B (207), C (308), D (407), E (607) czyli 1+2+3+4+5/5


* 3.0 - Renault - A (Twingo), B (Clio), C (Megane), D (Laguna), E (Vel Satis) czyli 1+2+3+4+5/5


* 3.0 - Seat - B (Ibiza), C (Toledo), D (Exeo) czyli 2+3+4/3


* 3.0 - Skoda - B (Fabia), C (Octavia), D (Superb) czyli 2+3+4/3


* 3.0 - Subaru - B (Justy), C (Impreza), D (Legacy) czyli 2+3+4/3


* 3.0 - Toyota - A (Aygo), B (Yaris), C (Corolla), D (Avensis), E (Camry) 1+2+3+4+5/5


* 3.2 - Volkswagen - A (Fox), B (Polo), C (Golf), D (Passat), F (Phaeton) czyli 1+2+3+4+6/5


* 3.33 - Lancia - B (Ypsilon), C (Delta), E (Thesis) czyli 2+3+5/3


* 3.5 - Honda - B (Jazz), C (Civic), D (Accord), E (Legend)czyli 2+3+4+5/4


* 3.5 - Alfa Romeo - B (Mito), C (147/Giulietta), D (159/Giulia), E (169) czyli 2+3+4+5/4


* 4.0 - Volvo - C (C30), D (S60), E (S80) czyli 3+4+5/3


* 4.25 - Nissan - B (Micra), C (Tida), E (Teana), G (GTR) czyli 2+3+5+7/4


* 4.5 - Audi - B (A2), C (A3), D (A4), E (A6), F (A8), G (R8) czyli 2+3+4+5+6+7/6


* 4.5 - BMW - C (1xx), D (3xx), E (5xx), F (7xx) czyli 3+4+5+6/4


* 4.5 - Mercedes - B (A-Class), C (B-Class), D (C-Class), E (E-Class), F (S-Class), G (SLR) czyli 2+3+4+5+6+7/6


* 4.5 - Saab - D(9-3), E(9-5) czyli 4+5/2


* 5.0 - Lexus - D (IS), E (GS), F (LS) czyli 4+5+6/3


* 5.5 - Jaguar - D (X-type), E (XF), F (XJ8/XJR), G(XK) 4+5+6+7/4


* 6.0 - Bentley - F (Continental GT) czyli 6/1


* 6.0 - Rolls-Royce - F (Phantom) 6/1


* 6.5 - Maserati - F (Quattroporte), G (GT) 6+7/2


* 6.5 - Porsche - F (Panamera), G (911) czyli 6+7/2


* 7.0 - Bugatti - G (Veiron 16.4) 7/1


* 7.0 - Ferrari - G (430) 7/1


* 7.0 - Lamboghini - G (Murcielago LP 640) 71



Komentarze

  • ~kadeciak 2010-06-09 16:53:03
    ej, a dlaczego niby ford czy citroen jest bardziej ekskluzywny od opla? spójrzcie na Insignię, to ekskluzywne auto, nie to co jakiś focus czy jakieś berlingo - w ogóle ten ranking jest jakiś dziwny
  • ~krisu 2010-01-23 12:40:00
    to chyba normalne, segment G jest wyżej od segmentu F, poza tym tutaj nie ma oceny komfortu samego auta, bo auta sportowe nie są porównywalne z komfortowymi, a z notowaniami marek w skali segmentów
  • ~brak 2010-01-23 12:30:00
    założenie jest błędne. Ekskluzywność != sport


O artykule

  • Dział: Motoryzacja
  • Liczba komentarzy: 3