Motoryzacja » Samochody w krzywym zwierciadle.

Jeśli nie masz poczucia humoru - nie czytaj :P





Alfa Romeo - najpopularniejsza marka samochodów, najczęściej kupowane samochody na świecie, jednak tylko niewielki procent z nich widujemy na polskich drogach, bo reszta stoi w serwisach.



Audi 80 - stary, niemiecki rupmel, na wioskach uważany za limuzynę.



BMW - jeżdżą nimi najbogatsi dresiarze w wiosce, dzięki temu mają największe rwanie na imprezach w remizach.



Calibra (Opel) - to takie wioskowe Porsche - w wypadku obu marek właściciel musi mieć podobnie zasobny portfel: w wypadku Porsche ze względu na cenę - w wypadku Calibry dzięki częstym poprawkom

blacharsko-lakierniczym.



Citroen - marka samochodów o dziwnych rozwiązaniach konstrukcyjnych: napęd na boczne koła, rozrząd w akumulatorze, układ hamulcowy zintegrowany z chłodnicą.



Chrysler - amerykańska marka posiadająca prawdziwie amerykański design. Ponieważ amerykańscy designerzy wywodzą się od amerykańskich cowboy-ów, którzy przez całe życie widzieli przeważnie tylko krowy ma to

wpływ na kształt i wygląd aut tej marki.



Dacia - rumuńskie auto z bardzo ubogim wyposażeniem, idealne auto do żebrania: otwierasz szybę i prosisz przechodniów o datki.



Daewoo - taki koreański Opel.



Dodge - amerykańska marka, posiadająca pękate gabaryty w celu podtrzymania otyłych amerykanek na duchu, że nie tylko one mają problemy z nadwagą i obfitymi kształtami.



Fiat - niektórzy twierdzą, że w nazwie marki literę "a" powinno zamienić się na "u", aby nazwa określała jakość produktów.



Ford - "F" - psuje się jak Fiat, "O" - rdzewieje jak Opel, "R" - brzydki jak Renault, "D" - tandetny jak Dacia.



Ferrari - chwyt marketingowy koncernu Fiat: połączyć 3 silniki Fiata w jeden, zawieszenie z Alfy i cena 10 razy większa niż Lancii ;)



Garbus (Volkswagen) - auto, którego projekt zatwierdził Adolf Hitler - w pierwotnej wersji auto miało mieć drzwi otwierane pionowo (żeby salutować: "heil hitler"). Logo na masce jest tak zaprojektowane, żeby

przestawiając kilka kresek z loga VW w prosty sposób uzyskać sfastykę.



Golf (Volkswagen) - marka uboższych dresików, których nie stać na BMW, tzw. klasa średnia na wiosce.



Honda - auta które potrzebują potężnych obrotów, nieosiągalnych dla większości aut, aby dogonić Poloneza z LPG.



Jaguar - niegdyś prestiżowa marka brytyjska, z figurką drapieżnego kota na masce, w przyszłości ma ją zastąpić figurka krowy, z powodu przejęcia marki przez hinduski koncern Tata Motors.



KIA - marka, która w nazwie ma zapisaną jakość aut, stąd powiedzienie, że "coś jest KIA warte".



Lamborghini - marka traktorów rolniczych i aut sportowych - jedyną możliwościa rozróżnienia jest przyjrzenie się napisom na tabliczce znamionowej: S oznacza model sportowy.



Lancia - mimo planowanej ekskluzywności Mercedesa udało się uzyskać jedynie brzydotę Renault opartą na jakości Fiata.



Mazda - taki Ford w japońskim wydaniu. Niestety, bardziej japoński ze względu na ceny części, a nie na trwałość.



Mercedes - fura dla cwaniaczka, cinkciarza handlującego walutą lub taksówkarza po sześćdziesiątce.



Mitsubishi - japoński producent samolotów i samochodów, które łączy wspólna cecha - kierowca lub pilot to z reguły kamikadze (niekoniecznie z własnej woli)



Nissan - produkują auta wszelkich segmentów: terenówki, suvy, pickupy, małe miejskie, sportowe, kompakty, vany. A jak mówi mądre przysłowiee: "jeżeli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego".



Opel - samochody tej marki charakteryzują się tym, że z biegiem czasu ich osiągi fabryczne są takie same - wprawdzie z biegiem czasu silniki tracą swoje parametry, jednak auta z biegiem czasu zmniejszają

swoją masę (szczególnie w okolicach nadkoli i progów), dzięki czemu do końca zachowana jest proporcja mocy do masy.



Polonez - niegdyś samochód pościgowy polskiej milicji/policji - jak się podrodze nie zepsuł, to był w stanie dogonić nawet pijanego rowerzystę na sportowym rowerze.



Peugeot - samochody z logiem lwa, jednak lew na peżotach nie jest traktowany jako krół zwierząt, szczególnie przez ptaki, które regularnie obsrywają peżoty.



Porsche - genialny chwyt niemieckich marketingowców, którym udało się rozciągnąć Volkswagena Garbusa (Beatle,Kaffera) i sprzedać 10 razy drożej.



Rover - czy widzisz jadący rower, czy jadącego Rovera, to musisz się spodziewać dwóch pedałów.



Renault - logiem marki jest "kopnięty kwadrat", co idzie w parze z "pokopanym wyglądem" aut tej marki.



Skoda - komunistyczna jakość z niemiecką ceną.



Subaru - japońskie auta sportowe z silnikami z Zaporożca.



Tico (Daewoo) - solidne i pancerne auta wyprodukowane z myślą o teściowych, jeżdżących wąskimi drogami, na których jeździ dużo tirów, a pobocza są pełne drzew.



Toyota - marka dla naiwnych emerytów, którzy wierzą stary, dwudziestopięcio letni rumpel będzie bezawaryjny



Volvo - szwedzkie, kanciaste wehikuły miłośników zespołu ABBA.






O artykule

  • Dział: Motoryzacja
  • Liczba komentarzy: 1